ENG

PL

Szkolenia z jazdy defensywnej i ekojazdy dla firm, klientów indywidualnych oraz instruktorów

ENG

PL

Szkolenia z jazdy defensywnej i ekojazdy dla firm, klientów indywidualnych oraz instruktorów

Sprawdź także: Wszystkie wpisy 

Kategoria: Technika jazdy

Sprawdź także...

Formularz kontaktowy

Dane kontaktowe

ADRES E-MAIL

WIADOMOŚĆ
Wyślij
Wyślij
Wiadomość została wysłana.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Copyright 2022. WOJCIECH SZAJNERT TRENER JAZDY SAMOCHODEM. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN

Szkolenia prowadzę przez cały rok,
we wszystkie dni tygodnia,
na terenie całej Polski.


Wystawiam faktury VAT.

Wojciech Szajnert
Instruktor techniki jazdy kat. B

Voucher na szkolenie z jazdy defensywnej

Jak prawidłowo ustawić fotel i kierownicę w samochodzie?

Prawidłowe ustawienie fotela i kierownicy, a także właściwa pozycja podczas jazdy pozwalają precyzyjnie wykonywać manewry na drodze, w szczególności manewry awaryjne. Dodatkowa korzyść to wyższy poziom bezpieczeństwa w razie wypadku. Prawidłowo siedząc i trzymając kierownicę, poprawiamy również swój komfort podróżowania i ograniczamy zmęczenie. 

 

O co należy zadbać przed podróżą samochodem:

 

  • Fotel ustawiamy na tyle nisko, aby, przy zachowaniu dobrego pola widzenia, zapewnić sobie jak najwięcej wolnej przestrzeni pomiędzy głową a dachem auta. W razie wypadku, w którym doszłoby do przewrócenia pojazdu na dach zmniejsza to ryzyko obrażeń głowy i kręgosłupa szyjnego.

 

  • Oparcie fotela powinno być ustawione możliwie jak najbardziej pionowo. Zapewnia to m.in. optymalne działanie pasów bezpieczeństwa.

 

  • Odległość fotela od pedałów powinna być taka, aby nawet po całkowitym wciśnięciu sprzęgła (jeśli poruszamy się autem z manualną skrzynią biegów) lewa noga pozostała lekko zgięta w kolanie. W pojeździe z “automatem” zamiast sprzęgła wciskamy kontrolnie hamulec, używając do tego prawej nogi.

 

  • Należy zwrócić szczególną uwagę na ustawienie zagłówków, bowiem w razie wypadku zapewniają nam one ochronę kręgosłupa szyjnego. Zagłówek powinien znajdować się blisko potylicy, a jego szczyt powinien być ustawiony na równi ze szczytem głowy.

 

  • Kierownicę umieszczamy na tyle blisko, aby móc swobodnie przełożyć nadgarstek każdej z rąk przez szczyt koła kierownicy bez wychylania się z fotela. Upewnijmy się jednak, że między środkiem kierownicy a naszym mostkiem jest przynajmniej 25-30 cm wolnej przestrzeni. Zapewni to miejsce na ewentualne otwarcie poduszki powietrznej.

 

  • Wszyscy pasażerowie oraz kierowca powinni zawsze zapinać pasy bezpieczeństwa. Są one podstawowym środkiem chroniącym nas w razie wypadku. Ich zapięcie stanowi także warunek prawidłowego działania poduszek powietrznych. 

 

  • Pas po zapięciu nie może być skręcony i powinien ściśle przylegać do ciała. Dolna taśma pasa powinna więc płasko spoczywać na kościach miednicy (nie na brzuchu), a górne mocowanie pasa należy tak wyregulować, aby pas przebiegał przez mostek oraz środek kości obojczykowej, ani nie dotykając szyi, ani nie zsuwając się z ramienia.

 

  • Podczas jazdy powinniśmy trzymać obie ręce na kierownicy, w pozycji „za piętnaście trzecia” lub „za dziesięć druga”. Takie ustawienie zapewnia maksimum kontroli nad pojazdem, a jednocześnie pozostawia pomiędzy naszymi ramionami przestrzeń na bezpieczne otwarcie się poduszki powietrznej. 

 

  • Torby z zakupami, parasol, bagaż i tym podobne obiekty, które w razie kolizji mogłyby stanowić dla nas zagrożenie, przed jazdą należy schować w bagażniku lub schowkach.

01 października 2022
Gdy firma postanawia poprawić poziom bezpieczeństwa w swojej flocie, pierwszym i nierzadko jedynym środkiem, po który sięga, są szkolenia z
Na polskich drogach coraz częściej zdarzają się agresywne zachowania. Nikogo nie trzeba przekonywać, że nie sprzyja to bezpieczeństwu, ale często
Fading, szkolenia TTT, piramida Heinricha, PORD… Jak każda dziedzina, także bezpieczna jazda samochodem ma swój specyficzny żargon. Dzisiejszy materiał to