ENG

PL

Szkolenia z jazdy defensywnej i ekojazdy dla firm, klientów indywidualnych oraz instruktorów

ENG

PL

Szkolenia z jazdy defensywnej i ekojazdy dla firm, klientów indywidualnych oraz instruktorów

ENG

PL

Kurs jazdy defensywnej, Szkoła bezpiecznej jazdy Kraków, doskonalenie techniki jazdy Warszawa, technika jazdy Gdańsk, bezpieczna jazda Wrocław, szkolenia flotowe Katowice

Sprawdź także: Wszystkie wpisy 

Sprawdź także...

Voucher na szkolenie z jazdy defensywnej

Nie jedź na oślep, czyli dostosowanie prędkości do widoczności

Tak jak nasz wzrok nie pozwala widzieć przez ściany, tak samo niestety nie pozwala on popatrzeć dookoła zakrętu, jeśli po wewnętrznej stronie tego ostatniego stoi budynek albo rośnie kępa drzew. Zasięg naszego widzenia jest w takich sytuacjach ograniczony. Z kolei na to, czego nie widzimy, nie możemy poprawnie zareagować. To determinuje określoną technikę jazdy – a mianowicie taką, która uzależnia prędkość poruszania się od aktualnej widoczności drogi.

 

Do określania, jaka prędkość jest w danej chwili bezpieczna, służy zasada prowadzenia samochodu pochodząca m.in. z brytyjskiej tradycji jazdy defensywnej: „zawsze poruszaj się z taką prędkością, aby móc się zatrzymać na własnym pasie ruchu na dystansie, który widzisz jako wolny od przeszkód.”

 

O ile podczas jazdy prostą drogą, w warunkach dobrej widoczności, stosowanie tej zasady nie jest problemem, to jest kilka sytuacji, kiedy powinniśmy o tej zasadzie pamiętać:

  • gdy zbliżamy się do zakrętu lub szczytu wzniesienia

  • gdy przejrzystość powietrza jest zmniejszona z powodu mgły lub gęstych opadów

  • gdy jedziemy nieoświetloną drogą w nocy, widząc tylko tyle, ile oświetlają nasze reflektory.

 

Należy wówczas tak zredukować prędkość, aby miejsce naszego ewentualnego zatrzymania zawsze mieściło się na odcinku drogi, który w danym momencie widzimy. Inaczej pozbawiamy się możliwości skutecznego zareagowania na to, co może się kryć poza granicą widoczności. Pamiętajmy także o przyczepności. Gdy jest ona obniżona, droga hamowania się wydłuża, w związku z czym musimy w danym miejscu jechać odpowiednio wolniej. Inaczej nie dalibyśmy rady się zatrzymać.

 

Jazda z prędkością, przy której droga ewentualnego hamowania byłaby dłuższa, niż widoczny w danej chwili odcinek drogi, to prawie to samo, co prowadzenie z zawiązanymi oczami. Nie jesteśmy wówczas w stanie zobaczyć tyle, ile jest nam w danej chwili potrzebne. Niby wiadomo, że nie powinno się jeździć na oślep, ale czy aby na pewno zawsze tak postępujemy? Zawsze jedź z taką prędkością, aby być w stanie zatrzymać się na odcinku drogi, który widzisz!

Kurs jazdy defensywnej, doskonalenie techniki jazdy, kurs techniki jazdy

Trenerjazdy.pl

 

Obniżenie ryzyka wypadków drogowych przez kursy jazdy defensywnej i nowoczesne doradztwo. Usługi dla firm i klientów indywidualnych w całej Polsce. Wystawiam faktury VAT.

 

+48 668 193 668

wojciech.szajnert@trenerjazdy.pl

Adres e-mail

Wpisz swoją wiadomość

WYŚLIJ
WYŚLIJ
Wiadomość została wysłana.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

ZAPRASZAM DO KONTAKTU PRZEZ FORMULARZ:

Copyright 2024 Trenerjazdy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wojciech Szajnert trenerj jazdy ekspert bezpieczeństwa flot Linkedin
Bezpieczna jazda trener jazdy defensywnej facebook
Akademia bezpiecznej jazdy Kraków, Warszawa, Szczecin, Lublin instagram
Akademia bezpiecznej jazdy, 
Co to jest jazda defensywna,
Zasada 3 sekund, Doskonalenie techniki jazdy, Technika jazdy, 
Bezpieczna jazda, Ecodriving, Defensive driving coach Poland
12 października 2022
Kilka dni temu miałem przyjemność gościć w audycji Łukasza Badowskiego „Pan od przyrody” w Radiu RDC. Wiodącym tematem naszej rozmowy
W czerwcu przeprowadziłem serię szkoleń z jazdy defensywnej dla Raben Group. Kurs obejmował zarówno teorię w sali wykładowej, jak też
Według statystyk, miesiące od kwietnia do listopada charakteryzują się wyraźnie podwyższonym ryzykiem napotkania na drodze zwierząt. Właśnie zaczął się więc